Майстер-класи своїми руками

Саморобний вантажний причіп для мотоцикла - найцікавіші саморобки


Конструкція саморобного вантажного причепа для мотоцикла. Публикуемая сьогодні — одна з останніх і найбільш цікавих.Багато на мотоциклі не перевезешь, так що додатковий вантажний причіп багатьом просто необхідний.


Причіп можна зробити навіть у домашніх умовах з мінімальним використанням металорізальних верстатів - при наявності тільки зварювального апарату, електричної дрилі і слюсарного інструменту.



Рис.1. Загальний вигляд саморобного причепа для мотоцикла:1 - шарнір кульової; 2 - дишло; 3 - катафоти (6 шт.); 4 - борт кузова (фанера, s 16); 5 - крило (сталь 15, s2); 6 - ліхтар ФП-132; 7 - скоба (Смз, пруток 010); 8 - колесо (3,5x18"); 9 - кронштейн кріплення передньої опори (Смз, лист s5); 10 - опора передня (сталь 15, труба 20x20x2,5); 11 - роз'єм електричний ОНЦ-ВН; 12 - страхувальний ланцюг; 13 - кронштейн кріплення крила (Смз, смуга 40x5); 14 - бризговики; 15 - вузли торсіонні.Довелося відмовитися від балансирної підвіски коліс і застосувати торсіонну. Своїми руками виготовити торсіон складно, і я взяв два таких вузла від старих мотоциклетних бічних причепів БП-65. Цангові вузли кріплення до рами коляски демонтував і поставив замість них заглушки, а корпуси з'єднав між собою шістьма перемичками. Причому відстань 168 мм між осями тріснув і відповідних коліс знаходив чисто геометрично: перпендикуляр, опущений з точки зчіпки на лінію, що з'єднує точки дотику коліс поверхні дороги (при суміщеної колії причепа і тягача), ділить її навпіл; ширина колії становить 1100 мм; зміщення вузла зчіпки відносно осі причепа - 225 мм, а відстань міжцентром вузла зчіпки і віссю лівого колеса - 1560 мм Вийшов хороший жорсткий міст.



Рис.2. Схема знаходження відстані між осями коліс причепа.Зварна рама причепа, виконана в основному із сталевих труб прямокутного перерізу, що складається з власне рами вантажної платформи зі стійками бортів, дишла з підкосом і опор, до яких приварений міст, посилених також підкосами. Довжина передніх і задніх підкосів залежить від сторони причепа - ліва чи права.



Рис.3. Доопрацьований торсіонний вузол причепа БП-65:1 - муфта торсіонного валу; 2 - торсіонний вал; 3 - вісь шатуна; 4 - втулка фланцева; 5 - сальник; 6 - шатун; 7 - буфер; 8 - втулка фланцева, мала; 9 - корпус; 10 - регулювальний болт (3 шт.); 11 - заглушка (Смз, лист s5); 12 - втулка опори вала; 13 - шайба упорна; 14 - кільце стопорне; 15 - маслянка.Кузов виконаний з багатошарової фанери. Його передній і бічні борти кріпляться до стійок вантажної платформи і болтами саморізами, а задній (відкидається) - на чотирьох навісних петлях. Саморобні крила причепа зварені з листової сталі і зафіксовані на рамі трьома скобами кожне.



Рис.4. Рама саморобного мотоприцепа:1 - дишло (сталь 15, труба 40x4); 2 - косинки (Смз, смуга 40x5); 3 - підкіс дишла (сталь 15, труба 20x20x2,5); 4 - поперечні балки (сталь 15, труба 20x20x2,5); 5 - лонжерон (сталь 15, труба 20x20x2,5); 6 - петлі навішування заднього борту; 7 - перемички торсіонних вузлів (Смз, лист s5, 6 шт.); 8 - вузли торсіонні; 9,13 - підкоси опори (сталь 15, труба 20x20x2,5); 10 - шатун підвіски колеса; 11 - вісь колеса; 12 - стійка опори (сталь 15, труба 40x20x2,5); 14 - стійки бортів (сталь 15, труба 20x20x2,5).Колеса такі ж, як у мотоцикла-буксирувальника, обладнані барабанними гальмами, які приводяться в дію від педалі ножного гальма з допомогою тросової проводки.Зчіпний пристрій показав себе з хорошого боку - воно дуже надійно навіть при їзді по грунтовій дорозі зі злегка перевантаженим причепом.Електрообладнання причепа виконано по однопровідній схемі і підключається до мотоциклетного через роз'єм, закріплений на тяговій труби мотоцикла. Світлові прилади мотопоезда-два інтегральних ліхтаря з «габаритами», «поворотниками» і стоп-сигналами.Причіп мені став незамінним помічником в саду, городі та при будівництві дачного будиночка. Особливо радує його «слухняність»: він точно слід по колії мотоцикла, полегшуючи управління мотопоездом і підвищуючи його прохідність.

Технічні характеристики саморобного мото причепа:

- Маса спорядженого причепа - 92 кг;- максимальна Маса - 182 кг;- Вантажопідйомність максимальна - 85 кг;- Швидкість буксирування максимальна - 40 км/год;- Площа вантажної платформи 0,96 м2;- Об'єм кузова - 0,22м3.


Ю. Холмогоров, р. ІжевськМК 06 1999



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *