Майстер-класи своїми руками

Саморобна циркулярна пила з старого мотоцикла - найцікавіші саморобки


Виготовляємо саморобну циркулярну пилу зі старого мотоцикла.


Напевно, я нікого не здивую, сказавши, що заготівля дров на зиму - одне з найбільш трудомістких справ сільського жителя. Ще б, зовсім непросто розпиляти кілька кубометрів деревини! А можна перетворити в помічника мій старенький мотоцикл? Ідея здалася цікавою, і я досить швидко реалізував її. Як влаштована вийшла «мотопила», зрозуміло з наведених рисунків. Замість заднього колеса встановив диск циркулярки, підстава верстата зібрав з двох старих велосипедних рам, а вісь хитання мотоцикла переніс на місце підніжки.




Рис. 1. Мотоцикл пила:
1 - мотоцикл, 2 - циркулярна пилка, 3 - вісь хитання, 4 - підстава верстата (велосипедні рами), 5 - колода, 6 - упор для колоди, 7 - стяжка (шпилька М8).

Результати перших випробувань перевершили всі очікування: колоди розпилюють в лічені секунди. Правда, двигун сильно перегрівався, тому довелося подбати про примусовому охолодженні. Крильчатку вентилятора використовував від автомобільного обігрівача, а на кожухи пішли звичайні банки з-під фарби. Послідовність переобладнання мотоцикла така. Спочатку знімається гумова подушка підніжки, вибиваються штифти і видаляється труба підніжки, а на її місце встановлюється вісь хитання і надягають розпірні втулки. Потім мотоцикл підводиться, надягають велосипедні рами підстави та скріплюються стяжкою. Оглядовий люк правої кришки картера знімається, і замість болта кріплення генератора угвинчується шпилька фіксації циліндра. Після цього монтуються ліва кришка вентилятора, втулка, сам вентилятор і права кришка з напрямних кожухом. (Головку двигуна для кращого охолодження можна повернути на 90°.) Нарешті, з мотоцикла знімаються колеса, а місце заднього займає циркулярна пила.



Рис. 2. Кріплення циркулярної пилки:
1 - вал заднього колеса, 2 - ліва втулка, 3 - пила, 4 - фланець, 5 - зірочка мотоцикла, 6 - права втулка. 7 - болт М10 (3 шт..), 8 - маточина з підшипниками.




Рис 3. Вісь хитання в зборі:
1, 7 - рами підстави верстата, 2 - шайби (4 шт.), 3 - гайка М16 (2 шт.), 4 - втулка (2 шт..), 5 - рама мотоцикла, 6 - кронштейн підніжки. 8 - розпірна втулка (2 шт..), 9 - підшипники № 203 (4 шт.), 10 - кільце (2 шт.). 11 - вісь хитання.

Мотоцикл у мене старий, марки М-103, але подібний верстат можна причепити до будь якої іншої машині. Пиляю на третій передачі. Щоб пила випадково не пішла в землю, можна зробити запобіжні упори на подкосе і підставі.




Рис. 4. Система примусового охолодження двигуна:
1 - права кришка двигуна, 2 - втулка; 3 - кулачок переривника, 4 - напрямний кожух вентилятора, 5 - ежектор, 6 - правий кожух вентилятора, 7 - гайка шпильки з контргайкою, 8 - шпилька, 9 - крильчатка вентилятора, 10 - лівий кожух вентилятора; 11 - стягують шпилька (2 шт.), 12 - вушко (4 шт.). На вигляді А крильчатка вентилятора умовно не показана.

Коротко про експлуатації. Працювати з таким станком найзручніше втрьох: один керує пилкою, а двоє укладають колоди на раму. Значна чисельність «екіпажу» компенсується продуктивністю механізму, яка дивує навіть досвідчених «бензопилыциков». А більш ніж трирічний досвід експлуатації мотопили підтвердив її ефективність і надійність.


К. ПРИГОДИЧ, п. Лыща, Брестська обл. "Моделіст-Конструктор", 1987, №1



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *