Майстер-класи своїми руками

Саморобний причіп для моторолерра і мотоцикла - найцікавіші саморобки


Причіп, побудований за даними кресленнями, підходить для буксирування будь мотоциклом з коляскою, а також вантажним моторолером «Мураха».


Причіп являє собою доопрацювання рами бокового причепа (коляски): приварювання до неї Р-подібного кронштейна, вигнутого із сталевої труби 060 мм, прикріпленого до поздовжньої трубі рами двома хомутами (з фіксацією зварюванням) і двома трубчастими підкосами, привареними до рами і до кронштейна. Підкоси - це водопровідні труби із зовнішнім діаметром 22 мм., Довжина заготовок - 600 і 780 мм, однак остаточний їх розмір уточнюється за місцем.Крім цього, до стійок, на які спирається кузов коляски, приварена сталева труба, що дозволяє трохи підняти задню частину кузова, з тим щоб його оболонка не зачіпала за Г-подібний кронштейн. Необхідно також для збільшення жорсткості рами додатково приварити сталеву косинку.Каркас самого причепа також зварний. Деталі дишла і поперечки - з труби 022 мм, вісь причепа - це труба 060 мм, а на вантажну платформу пішли сталеві куточки з шириною полиці 15 мм. Остання з'єднується з віссю через V-подібні кронштейни, вигнуті із сталевої смуги перетином 7X70 мм.Диски і шини коліс - від моторолера «Мураха», маточини - від списаної сівалки, після обрізки вони відмінно зістикувалися з дисками.Днище та борти кузова зашиті звичайними струганими шпунтованими дошками (до каркаса кріпляться шурупами). Задній борт може відкриватися і при необхідності зніматися, оскільки він навішений на звичайних дверних петлях.Причіп має всі необхідні світлові прилади: ліхтарі стоп-сигналу, покажчика повороту, а також габаритні вогні. На брызговиках встановлені катафоти-світловідбивачі.'



Рис. 1 Загальний вигляд готового причепа для мотоцикла, моторолера або



Рис. 2. Доробка рами бокового причепа мотоцикла:1 - Г-подібний кронштейн, 2 - хомут передній, 3 - хомут задній, 4, 5 - підкоси, 6 - труба-перехідник, 7 - підсилююча косинка, 8 - стійки.



Рис. 3. Причіп для мотоцикла «ІЖ-Юпітер-4К» (з візком).



Рис. 4. Нормалізоване зчіпний пристрій:I - куля (сталь, 0 50 мм), 2 - вісь запірного важеля (сталь, 0 12 мм), 3 - стопор (сталь, 0 10 мм), 4 - стопорний важіль (сталь, товщина - 15 мм), 5 - дишло, встановлене на буксировщике, 6 - контровка, 7 - корпус зчіпного пристрою.Маса її - близько 55 кг. Гранична вантажопідйомність - до 350 кг, однак за правилами вона не повинна перевищувати 50% маси буксирувальника. «Мотопоезд» розвиває швидкість до 60 км/год. Гальма не передбачені, оскільки гальмівна система мотоцикла цілком справляється з гальмуванням - зрозуміло, якщо вона добре відрегульована і задіяний гальма бокового причепа.«Мотопоезд» залишився настільки ж мобільним і маневреним, як і сам мотоцикл. Не відбилося використання причепа і на двигуні. Він працює як і раніше надійно, стійко, не перегрівається, доробляти його не було потрібно.Сподіваємося, що така саморобка зацікавить тих власників мотоциклів, які живуть у сільській місцевості. Транспортних робіт на подвір'ї - не злічити. Потрібно привезти сіна, відвезти на приймальний пункт картопля, доставити добрива - всюди потрібно вантажне транспортний засіб. А між тим нині чи не в кожному другому дворі - мотоцикл з коляскою, витрачає свої 20-30 л. с. лише на обслуговування самого водія і пасажирів. Так чи не пора запрягти ці «кінські сили» в роботу?Примітка. Причіп до мотоцикла з коляскою, сконструйований і побудований Ст. Сєдовим, володіє одним, легко устранимым недоліком - його зчіпний пристрій не відповідає нормативам, які висуваються до подібних вузлів вимогами ДАІ. Тому на кресленнях причепа зображено стандартне зчіпний пристрій з кульовим шарніром. Ст. Сєдов використовує причіп зі своїм мотоциклом «Юпітер-4К».


Ст. Сєдов р. Володимир



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *