Майстер-класи своїми руками

Причіп трейлер своїми руками - найцікавіші саморобки

Рекламний блок

Конструкція саморобного причепа типу трейлер зі зварної рамою і ресорною підвіскою.


Ідею конструкції нам з батьком вдалося лише обговорити, і то в загальних рисах. Тому мені довелося самому з'ясовувати вимоги, яким повинен відповідати причіп, щоб спокійно пройти реєстрацію в ДАІ, цікавитися тим, як влаштовані серійно випускаються причепи і що в цій галузі зроблено самодельщиками. В результаті пошуків прийшов до висновку, що найбільш простою і дешевою у виготовленні буде конструкція зі зварної рамою з круглих тонкостінних сталевих труб і ресорною підвіскою мосту з додатковими гидроамортизаторами, що виконують роль гасителів поперечних коливань.таким шляхом я і пішов. Раму з дишлом зварив з труб. Дишло виконано з труби більшого діаметру і складається з трьох частин: стандартного тягово-зчіпного пристрою, подовжувача, використовуваного при транспортуванні човна, і власне дишла, посиленого підкосами. Приєднувальні фланці з геометрії повністю ідентичні фланця зчіпного пристрою. Вони приварені до вставок, які від осьових переміщень і провертання фіксуються в трубах двома болтами М12 кожна.Задня частина рами оснащена висувним бампером зі всім необхідним світлотехнічним обладнанням і панелькою кріплення номерного знака. Під час перевезення човна бампер виноситься за транцевую дошку і добре видно водіям йде слідом автотранспорту. Кріпляться телескопічні направляючі бампера поздовжніх балках рами болтами Мб.Човен на причіп встановлюється на носові ложементи, розташовані на подовжувачі дишла, і основні, що кріпляться до передньої і задньої поперечних балках рами легкознімними замками. (До речі, кузов з'єднується з рамою аналогічним чином.) Остаточно човен притягається до ложементам спеціальними ременями.



Рис.1. Креслення причепа типу Трейлер для виготовлення своїми руками (показаний в ненавантаженому стані): 1 -пристрій тягово-зчіпний (стандартне); 2 -втулки стійки (Смз, труба 33,5x2,8); 3 стійка носового ложемента (Смз, труба 21,3x2,8); 4 - ложементи (Смз, лист s2 плюс гума); 5 - підкіс носового ложемента (Смз, труба 21,3x2,8); 6 - подовжувач дишла (Смз, труба 57x3); 7 -дишло (Смз, труба 57x3); 8 кузов; 9 - прокладки ложемента днища (гума s10), 10 - крила (Д16Т, лист s2); 11 - напрямна бампера (Смз, труба 33,5x3,2); 12 - поручень (Смз, пруток діаметром 8); 13 - блок сигнальних ліхтарів, правий; 14 - кронштейн ресори (Смз, смуга s5); 15 - сережка (Смз, смуга 50x9); 16 - болти Ml6; 17 -ресора (від «Москвича-412»); 18 - колесо (від ВАЗ-2101); 19 -прокладки (Смз, лист s5); 20 - стрем'янка (сталь 45, пруток 011); 21 - амортизатори (від ВА-2101); 22 - номерний знак; 23 - стійка (Смз, труба 21,3x2,8); 24 - підкіс дишла (Смз, куточок 25x25); 25 - балка поздовжня (Смз, труба 42,3x3,2); 26 - поперечні балки (Смз, труба 42,3x3,2); 27 -освітлювач номерного знака (УАЗ-469); 28 - бампер (Смз, куточок 35x35); 29 - болт Ml2 (3 шт.); 30 фланці (Смз, лист si0); 31 - вісь моста (сталь 45, труба 48x3); 32 - стяжка драбини (Смз, лист s8); 33 - ложемент днища (Смз, труба 52x27x2); 34 - вставка (СтЗ, труба 50x3); 35 - втулка амортизатора; 36 - шайба; 37 - вушко кріплення амортизатора (Смз, смуга 50x6); 38 - пальці амортизаторів (болти Ml2); 39 - стійка ложемента (Смз, лист s2); 40 - опора стійки (Смз, труба 48x2); 41 -стрем'янка замку (Смз, пруток 06); 42 - планка (Смз, лист s5).Колісний міст являє собою трубчасту вісь, в яку туго посаджені цапфи. На них через роликові конічні однорядні підшипники двох типорозмірів надіті маточини коліс. Підшипникові вузли захищені з обох сторін пиляками. Міст підвішений до поздовжніх балок рами за допомогою «москвичовских» пятилистных ресор. На автомашинах і більшості причепів, які я бачив, осі їх мостів проходять над ресорами, що, ймовірно, робиться для зменшення висоти центру ваги системи причіп - вантаж. У нашого ж - під ресорами. Зроблено так з міркувань, що «Казанка» - дуже легка човен і положення її центру ваги не матиме значного впливу на стійкість причепа. У той же час піднесена поздовжня вісь (вона ж - вісь дишла) навіть при повному завантаженні причепа буде розташовуватися горизонтально на одній висоті з зчіпним пристроєм тягача і при гальмуванні не створить зусилля, піднімає «задок» авто. Експлуатація повністю підтвердила ці розрахунки - при їзді присутність причепа майже не відчувається.



Рис.2. Підшипниковий вузол колеса: 1 - диск колеса; 2 - центруючий штифт; 3, 12 - пильовики; 4 - гайка М24 (М24 лев.); 5 шайба; 6 болт М12; 7 підшипник 7605; 8 - маточина (сталь 45). 9 - підшипник 7606; 10 - вісь моста; 11 - цапфа (сталь 45).Невдача спіткала нас тільки одного разу - зламався шток амортизатора. Проаналізував поломку і знайшов конструктивну помилку: амортизатор не мав хоча б невеликого нахилу вперед. А повинен. Бо при роботі ресори кути взаємного розташування амортизатора і його пальців будуть змінюватися в межах, що визначаються еластичність гумових втулок. Дійсно, так і робиться на всіх комбінованих (еліптичні ресори плюс гидроамортизаторы) підвісках.Що стосується конструкції кузова, то вона виконана за класичною схемою, де основою є каркас зі стійками з труб прямокутного перерізу, обшитих алюмінієвими листами.

Характеристика саморобного причепа Трейлер

- Маса споряджена, кг.............100- Маса перевезеного вантажу, кг ................................500- Навантаження на кульовий шарнір зчіпного пристрою, кг..........30- Габарити причепа, мм: довжина макс, з дишлом для човна............................ 5040з дишлом для кузова.......... 3365-ширина................................ 1520- колія................................... 1360- Габарити кузова, мм:- довжина................................... 1900- ширина................................ 1150- висота...................................300



Рис.3. Зовнішній вид саморобного причепа трейлер зробленого своїми руками.


Дмитро Пекарів р. МоскваМК 02 1999
Рекламний блок



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *