Майстер-класи своїми руками

Метальний планер з пінопласту - найцікавіші саморобки

Рекламний блок

Як зробити метальний планер з пінопласту.


Фюзеляж планера представлений соснової рейкою перерізом 4x5,5 мм. При бажанні її можна простругать від задньої крайки крила до хвоста на конус. Носова частина - грузик - вирізається з липової пластинки товщиною 4 мм. Обидві деталі склеюють.Хвостове оперення - з плосних, заздалегідь нарізаних пластин пакувального пінопласту завтовшки 3,5 мм. Після профилировки стабілізатор і кіль покривають рідким клеєм ПВА, а потім за допомогою того ж сполучного монтують їх на фюзеляжі.



Рис.1. Зовнішній вигляд моделі метальної планера з пінопласту.Крило, яке має прямий центроплан і «вушка», виготовляють з парних пінопластових заготовок-пластин шириною 20 і 58 мм, товщиною 4 мм. Вузькі пластини йдуть на передню частину крила (кромка профілюється відповідно з малюнком), а широкі - на задню (їх за допомогою «шкурилок» - брусків з наклеєною наждачним папером - обробляють на клин до задньої кромки профілю). Парні деталі склеюють ПВА з невеликим «зламом», що надає необхідну кривизну профілю. Після просушування окремо центроплан і «вушка» при необхідності зачищають і потім покривають рідким клеєм ПВА. Зверху по стику пластин наклеюють соснову рейку-лонжерон перетином 1 х 2 мм. Цю операцію можна проводити і перед лакуванням крила, із заглибленням лонжерона врівень з контуром-це профілю.



Рис.2. Метальний планер з пінопласту:1 - носова частина-грузик, 2 - рейка фюзеляжу, 3 - подпилонная планка, 4 - гумова нитка, 5 - пілон, 6 - стабілізатор, 7 - кіль, 8 - передня частина крила, 9 - лонжерон, 10 - задня частина крила.«Вушка» стикуються з центропланом під кутом 30 причому місця з'єднань додатково промащують густим ПВА. Знизу в середині центроплана на клеї ставлять пінопластовий пілон товщиною 6 мм (профільований). Під ним приклеюється планка - соснова рейка перетином 2x4 мм.Складання крила і фюзеляжу проводиться за допомогою гумової нитки. Такий прийом полегшує процес регулювання моделі і одночасно підвищує її «живучість». Зазначимо, що хороші льотні якості планера забезпечуються при перевищенні передньої кромки крила над задньою близько 2 мм, що задається ще при вирізанні пілона, а також при розташуванні центра ваги до 33 мм за передньою кромкою.


Ст. РожковМК 04 1996
Рекламний блок



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *