Майстер-класи своїми руками

Мікро трактор Амурчонок - найцікавіші саморобки

Рекламний блок

Креслення саморобної мікро то трактора Амурчонок з деталей автомобілів ГАЗ 51, Москвич, Маз та інших машин.


Вся конструкція мікро трактора (рис. 1 і рис.2) розроблялася під двигун ПД-10А в комплекті з редуктором і муфтою включення від списаного трактора ДТ-54А. Використання додатково коробки передач від автомобіля ГАЗ-51 дозволило отримати вісім передніх і два задніх швидкості.

Двигун трактора піддався невеликий переробці. Головка блоку циліндра підрізано, щоб ступінь стиснення дещо підвищилася. Додатковий вал дозволив трохи подовжити вал регулятора обертів, забезпечивши таким чином привід вентилятора, помпи і генератора. Для зручності запуску на двигуні встановлений стартер з електромагнітним вмикачем від автомобіля ЗІЛ-130.

Муфта включення редуктора залишена без зміни; важіль включення розвернутий на 180° і з'єднаний з тягою рукоятки керування. Привід до коробці передач - ланцюговий.

Система охолодження, водяна.

Примусову циркуляцію забезпечує помпа від автомобіля МАЗ-200. Вентилятор з кронштейном і підставою для підшипників - саморобні. Радіатор від пересувного генератора кіноустановки перероблений з місця.

Рама (див. рис. 4) виготовлена з двотаврових балок № 10. До її середини приварені дві траверси для кріплення рульової колонки і редуктора двигуна. Задній міст кріпиться до рами жорстко.,/p />

Ходова частина.

Задній міст (рис. 4) - від автомобіля ГАЗ-51 - укорочений, як показано на рисунку. Балка переднього моста (рис. 4) саморобна, з труби 0 36 мм.

Гальма гідравлічні.

Головний гальмівний циліндр і інші елементи гальмівної системи автомобіля ГАЗ-51. Задні колеса - від ГАЗ-51, передні - від сівалки, їх розмір 4,5X9.

Рульове управління (див. рис. 5) складається з серійних і саморобних деталей. Так, колонка взята від ГАЗ-51, поздовжня тяга - від мотоколяски СЗА, а рульове колесо і поперечна тяга саморобні.

Деталі облицювання трактора, так само як і бензобак, зроблені самостійно. Інші частини підбиралися від різних серійних машин: акумулятор - від ЗІЛ-130, генератор - від ДТ-54А, паливний насос від човнової мотора «Москва», а глушник - від ИЖ-56. Є на «Амурчонке» навіть гідропривід: гідроциліндр від колісного комбайна і насос від ГАЗ-93.

Трактор був сконструйований і зібраний всього за рік. Він став надійним помічником при роботах на маленьких ділянках, де великі машини використовувати нераціонально.

Рис. 1, рис.2 Микротрактор «Амурчонок»:1 - основа системи гидронавески; 2 - покажчик повороту і стоп-сигнал; 3 - бензобак; 4 - важіль керування муфтою зчеплення; 5 - педаль гальма; 6 - важіль перемикання передач; 7 - щиток приладів; 8 - рульова сошка; 9 - приводний ремінь вентилятора; 10 - покажчик повороту; 11 - інструментальний ящик; 12 - задній міст; 13 - коробка зміни передач; 14 - редуктор; 15 - маслонасос ГАЭ-93; 16 - генератор ДТ-54А; 17 - понижуючий редуктор; 18 - поздовжня рульова тяга; 19 - двигун ПД-10А; 20 - тяга перемикання передач; 21 - педаль понижуючого редуктора; 22 - педаль маслонасоса.

Рис. 3. Схема з'єднання силових агрегатів:1 - задній міст; 2 - фланці КПП і заднього моста; 3 - кронштейн кріплення КПП; 4 - кронштейн кріплення редуктора; 5 - стартер; 6 - електромагнітний вимикач стартера; 7 - двигун ПД-10А; 8 - магнето; 9 - шків приводу вентилятора; 10 - важіль зчеплення; 11 - понижуючий редуктор; 12 - правий кронштейн кріплення редуктора; 13 - важіль включення зниженої передачі; 14 - ланцюг; 15 - КПП; 16 - маслонасос ГАЗ-93.

Рис. 4. Кріплення заднього моста і редуктора до рами: 1 - важелі гидронавески; 2 - кронштейн кріплення силового циліндра; 3 - задній міст; 4 - фланці; 5 - маслонасос; 6 - ведена зірочка КПП; 7 - кронштейн кріплення КПП; 8, 11, 12 - кронштейни кріплення редуктора; 9 - рама; 10 - кронштейн кріплення переднього моста; 13 - коробка КПП; 14 - задній міст; 15 - кронштейн кріплення заднього моста; 16 - силовий циліндр гидронавески. А - схема кріплення двигуна

Рис.5. Схема рульового управління: 1 - балка переднього моста; 2 - втулка цапфи; 3 - поворотна цапфа; 4 - втулка осі; 5 - вузол рухомого кріплення переднього моста; 6 - рульовий механізм; 7 - переднє крило; 8 - правий поворотний важіль; 9 - передня вісь; 10 - маточина переднього колеса.

Ст. Н. Лукьяненнко ( публікація з журналу " Моделист Конструктор 1976 02)

Рекламний блок



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *