Майстер-класи своїми руками

Пристрій для запуску двигуна від розетки 220 Вольт - найцікавіші саморобки

Рекламний блок

Кожен автоводитель знає, як важко часом буває важко запустити двигун автомашини зимовим ранком "після тривалої стоянки. Проте порівняно простий пристрій з живленням від мережі змінного струму (220v) істотно полегшить це завдання. Пристрій складається з двох частин (рис. 1): одна — мережевий джерело живлення (напруга 12-14); друга частина змонтована в моторному відсіку автомобіля. З'єднані між собою за допомогою спеціального роз'єму.



В моторному відсіку за допомогою кронштейна (рис. 2) укріплена плата, на якій змонтовані кнопка SB1 (для «провертання» і пуску двигуна), перемикач SA1 «акумулятор - мережа» і вилка роз'єму для підключення до джерела I харчування).



Рис. 2 Плата.
1 - з'єднувальні дроти, 2 - штирі, 3 - перемичка, 4 - важіль перемикача, 5, 6 контакти перемикача, 7 - кнопка, 8 - підстава, 9 - кронштейн кріплення

Пристрій забезпечує провертання коленвала двигуна, а також запуск двигуна ключ замка запалювання або кнопкою SB1 при включеному запалюванні. При цьому від джерела живлення енергію отримують від акумулятора автомобіля. Роботу пристрою розглянемо на прикладі автомобіля ВАЗ-2101. Під'єднуємо джерело до бортової мережі з допомогою роз'єму Х1 (рис. 1). Перемикач SA1 встановлюємо в положення «мережа», а сам джерело під'єднуємо до мережі 220 В. Ключ запалювання переводимо в положення «вимкнено». Натисканням кнопки SB1 здійснюємо провертання коленвала двигуна. При цьому живлення від акумулятора через контакти кнопки SB 1 подається на тягове реле. Живлення від джерела через контакти 1-2 перемикача SA1 надходить на тягове реле і далі через замкнувшись контакти тягового реле - на обмотку стартера.



Рис.3 Розетка 1 - з'єднувальні дроти, 2 - трубка диамтером 10 мм, 3 - корпус Запуск двигуна здійснюється; ключем запалювання, як зазвичай. При включеному запалюванні запуск здійснюється також при натисканні кнопки SB1. При використанні пристрою на автомобілях «Москвич-2140» і «Запорожець» в роботу вступають контакти 1-2 кнопки SB1, які перешкоджають попаданню струму від джерела в систему запалювання автомобіля під час роботи тягового реле. Провід, що з'єднує контактну пластину «КЗ» на тягового реле і ! затиск «ВК» котушки запалювання, необхідно відключити. Інше відбувається так, як описано вище. Після закінчення роботи пристрій відключають від мережі і від автомобіля, а перемикач SA1 встановлюють у положення «акумулятор». В якості трансформатора Т1 використаний перероблений автотрансформатор ЛАТР-1М. Переробка полягає в наступному. Обмотку ділять на дві рівні за кількістю витків частини. Обидві половини з'єднують паралельно і доматывают 45-50 витків дроту 01,5 мм. Це буде мережева обмотка. Після прокладки шару ізоляції намотують обмотку II, що складається з 15 витків дроту перетином 40-50 мм2. Діоди - ВК-200 (або інші, розраховані на випрямлений струм не менше 200 А) встановлені на текстолітовій пластині без радіаторів. Роз'єм XI - саморобний. Корпус розетки (рис. 3) виготовлений з текстоліту або іншого ізоляційного матеріалу. Запресовані В корпус або вклеєні гнізда (мідна трубка 01X1 мм), до яких припаяні з'єднувальні дроти. Вилка змонтована на платі (рис. 2). Перемикач «акумулятор - мережа» також саморобний. Його пристрій видно з того ж малюнка. Дроти, по яких здійснюється живлення стартера, повинні мати переріз 30-40 мм і бути якомога коротшим. Наявність конденсатора С1 не обов'язково.

Рекламний блок



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *