Майстер-класи своїми руками

Саморобна бор машина на гнучкому валу - найцікавіші саморобки

Рекламний блок

Виготовлення саморобної бор машинки.


Цей верстат жартома іноді називають бормашинкою, хоча правильніше було б назвати його свердлильно-фрезерних. Фрезеруванням можна обробляти не тільки плоскі, але і такі поверхні, які раніше з великим трудом обробляли штихелями, шаберами і тому подібними інструментами. Сам процес фрезерування зазвичай об'єднують зі свердлінням тому, що при обох видах обробки для обертання фрези або свердла використовується електропривод з гнучким валом. Верстат придатний для обробки дерева, пластмас, деяких металів, а також мармуру, малахіту та бурштину. Так що використовувати його можуть не тільки механіки і скульптори - різьбярі фігурок з кістки, але і ювеліри для так званої тривимірної гравірування. Кінематична схема верстата дуже проста. Крутний момент з ротора електродвигуна безпосередньо передається на гнучкий вал. На іншому його кінці одягнений наконечник з цанговим затиском для захоплення ріжучого інструменту. Найчастіше це фрези або абразивні камені. Двигуном для верстата може стати практично будь-колекторний електродвигун. Краще, щоб частоту його обертання можна було регулювати реостатом.




Рис. 1. Загальний вигляд верстата (бор машини на гнучкому валу)

У нашій конструкції використаний двигун типу KN-4 від подільської побутової швейної машини, який комплектується педальним регулятором оборотів і мережним кабелем з роз'ємами. Цей двигун малий за розміром, простий в обслуговуванні, у нього плавний запуск, безшумний хід. Він також забезпечений системою для зниження радіоперешкод, виконаний по II класу захисної ізоляції, не вимагає заземлення і додаткового охолодження.




Рис. 2. Привід "Рукав" міні бор машини на гнучкому валу: 1 - фреза; 2 - наконечник з цангою, 3 - гнучкий вал, 4 - замок, 5 - хвостовик, 6 - кронштейн-фіксатор, 7 - шків

як гнучкого валу зазвичай використовують тросова передачу - обертовий трос знаходиться в гнучкій оболонці - "сорочці". Точно такі зазвичай встановлюють для передачі крутного моменту на спідометрі автомобілів. Але для нашого верстата все ж краще підійде фірмовий "рукав" від зуболікарської бормашини або "зуботехнический рукав", який застосовують у своїй роботі техніки-протезисти. У того і в іншого гнучкий вал закінчується спеціальним роз'ємом, до якого приєднується фірмовий наконечник з цанговим затиском для захоплення ріжучих інструментів.




Рис. 3. Платформа міні-бір машини на гнучкому валу

Для виготовлення верстата необхідно зробити підставку з кронштейном для двигуна, на ній закріплюється тримач гнучкого валу. У даній конструкції вал електродвигуна з'єднаний з гнучким валом через м'який перехідник, виконаний з відрізка медичного шланга. Таке з'єднання дозволяє обійтися без дуже точного регулювання співвісності обох валів.




Рис. 4. Кронштейн двигуна (варіант 1) міні бор машини Рис. 5. З'єднання двигуна з "рукавом" міні бор машини: 1 - вал двигуна міні бор машини, 2 - втулка (медичний шланг), 3 - перехідна втулка Рис. 6. Тримач "рукави" (варіант 1

Підставку найпростіше вирізати ножівкою з фанери завтовшки 12 або 14 мм. Краю її обпиляєте напилком, просвердлите отвори і зачистите поверхню наждачним шкуркою. Кронштейн для електродвигуна зігніть з листової сталі товщиною 3 мм і просвердлите в ньому отвори згідно з розмірами, що наведені на кресленні. Тримач гнучкого валу можна зробити з матеріалу, який легко піддається механічній обробці (текстоліт, ебоніт, дюралюміній або тверді породи дерева - бук, дуб, береза).




Рис. 7. Ріжучі інструменти міні бор машини. А - фрези: 1 - конічна, 2 - циліндрична, 3 - кругла, 4 - дискова. Б - обточные абразивні камені: 5 - циліндричний, 6 - конічний, 7 і 8 - фасонні

Отвір для кріплення хвостовика гнучкого валу краще просвердлити в останню чергу, коли обидві частини держателя будуть готові. З'єднайте частини держателя через прокладку завтовшки 0,5...0,7 мм, вирізану з щільного картону або пресшпана, щільно стягніть кріпильними гвинтами і тільки після цього свердліть. Коли отвір буде готове, прокладку видаліть. Тепер хвостовик гнучкого валу можна надійно фіксувати в утримувачі. Якщо є можливість виготовити кронштейн для двигуна і утримувач гнучкого валу з цілого дюралюмінієвого бруска (варіант 2), то це буде найкращим конструкторським рішенням.




Рис. 8. Кронштейн-тримач (варіант 2) міні бор машини

Перш ніж кріпити гнучкий вал до підставці, зніміть з нього шків, залишивши виліт вала на 22 мм. На його хвостовику обріжте не потрібний більше кронштейн-фіксатор. Залишається виточити на токарному верстаті дві втулки. Одну - на вал двигуна, іншу - на гнучкий вал (замість шківа). Їх краще всього виконати з латуні або бронзи, головне, щоб посадочні діаметри для м'якої втулки (з медичного шланга) перевищували внутрішній діаметр застосовуваного шланга. Збірку верстата докладно описувати не будемо, вона досить проста. А на закінчення додамо, що на верстаті корисно передбачити гніздо для фіксування наконечника в неробочому положенні.

Рекламний блок



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *