Майстер-класи своїми руками

Велороллер своїми руками - найцікавіші саморобки



Велороллер це самокат і велосипед в одному. Ось як вона влаштована. Рама вигнута із сталевої трубки 012 мм, кінці якої приварені до замикаючого ланки (через нього проходить ланцюг велопривода). У трьох місцях до рами приварені рульова втулка, вузли кріплення опорної площадки і задньої вилки.
Вилки відлиті з алюмінієвого сплаву і прикріплені до рами шарнірно. Щоб хід самоката був м'яким, вони обладнані амортизаторами: між виступами вилок і кронштейнів прокладені товсті гумові шайби.

Рис. 1 Зовнішній вигляд велороллера. Колеса. По конструкції вони абсолютно однакові, тільки до маточини заднього кріпиться ведена зірочка. Диски коліс зроблені з алюмінієвого сплаву, і кожен з них складається з двох деталей: меншою кришки і більшою, відлитої заодно з ободом, на який надівається гумова безкамерна шина. Вісь передньої вилки знаходиться в рульовій втулки, привареної до рами, і вінчається витонченим кермом і емблемою.

Рис. 2. Компонування велороллера:1 - переливу вилка (1а - вісь вилки), 5 - колодка ручного гальма, 3 - рульова втулка; 4 - корпус фіксуючого вузла, 5 - з'єднувальний стержень, - кермо, 7 - втулка; 8 - клин, 9 - вісь-важіль фіксатора, 10 - гальмівний тросик, 11 - емблема, 12 - вісь амортизатора, 13 - виступ вилки, 14 - гумовий амортизатор, 15 - виступ осі керма, 16 - рама, 17 - опорна площадка, 18 - ведуча зірочка, 19 - захисний кожух, 20 - передній болт кріплення велопроставки, 21 - трубчаста дуга, 22 - задній болт кріплення велоприставки, 23 - гальмівна педаль, 24 - важіль фіксації сидіння, 25 - вісь педалі гальма, 26 - пружина педалі, 27 - колодка ножного гальма, 28 - силовий елемент гальма, 29 - амортизатор, 30 - виступ задньої вилки, 31 - палиця, 32 - вісь вилки, 33 - вузол кріплення вилки, 34 - підстава опорної площадки, 35 - пружина, 36 - відкидна опора, 37 - обмежувач відкидної опори, 38 - гумовий килимок, 39 - вісь педалей, 40 - важіль правої педалі, 41 - сидіння, 42 - заключна ланка, 43 - ланцюг велопривода, 44 - правий важіль вилки, 45 - ведена зірочка, 46 - кронштейн зірочки, 47 - болт з'єднання частин диска, 48 - шина, 49 - кришка диска, 50 - диск, 51 - вісь колеса, 52 - підшипники, 53 - силові елементи гальмівної педалі, 54 - важіль лівої педалі, 5 5 - педаль. Кермо тут регульований, його можна відхилити вперед або назад або взагалі укласти уздовж самоката, якщо останній повезуть, наприклад, в багажнику автомобіля. Цікаво пристрій вузла, в якому кермо фіксується в заданому положенні. Кермо, що складається з двох половин, з'єднаних стрижнем з двома штифтами, розташований у передній частині корпусу сайту. До нього притиснута бронзова фрикційна напіввтулка, а до неї, у свою чергу,- сталеві клинки, крізь які проходить вісь.

Рис. 3. Рама:1 - рульова втулка; 2 - сталева трубка, 3 - передній вузол кріплення опорної площадки, 4 - отвір для осі відкидної опори, 5 - задній вузол опорної площадки і виделки, 6 - заключна ланка, 7 - отвір для осі гальмівної педалі, 8 - кронштейн амортизатора, 9 - отвір для осі вилки, 10 - вушко для відкидної опори. Між клинами на осі є пружина, але вона, стиснута, не розкидає клини, так як правий впирається в шайбу, а лівий - в гайку. Вісь закінчується важелем, виведеним за емблему. Всі ці деталі безпосередньо з віссю вилки нічим не пов'язані, в корпусі вузла їх утримує сила, що виникає при повороті важеля. Так як вісь - його продовження, то вона, вгвинчуючись гайку з різьбленням великого кроку, зближує клини. Ті, ковзаючи по осі вилки, тиснуть на фрикційну полувтулку і фіксують кермо у потрібному положенні. На кермі розташований важіль ручного гальма переднього колеса. Заднє колесо теж обладнаний гальмом, але вже ножним. В западині рами розташований опорний майданчик. Вона складається з підстави, вирізаного з 10 мм фанери, металевої накладки і гумового килимка. Під майданчиком є відкидна стоянкова опора. Вона повертається на осі в кронштейні опорної площадки, винесення її визначається обмежувальним стрижнем. Тепер про те, як самокат перетворюється на велосипед. На опорній майданчику є три отвори, в які вставляються болти кріплення велоприставки. Остання складається з трубчастої дуги, сидіння і велопривода. Сидіння, з'єднане з дугою телескопічним затиском і регулюється по висоті. Велопривод, як і на будь-якому велосипеді,- це педалі, зірочка, ланцюг і захисний кожух. Натяг ланцюга здійснюється переміщенням велоприставки вперед: довгасті отвори у вушках кріплення дозволяють це робити. І нарешті, зовнішнє оформлення велороллера. Емблема, кермо, рульова втулка, вісь-важіль фіксатора, рама, окантовка опорної площадки, відкидна стоянкова опора і вісь сидіння хромовані. Всі інші металеві деталі пофарбовані під срібло. Сидіння обтягнуте замінником шкіри.


В. А. Ашкин, А. Дехкамбаев, Х. Нурматов



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *