Майстер-класи своїми руками

Як зробити човна з пластикових пляшок - найцікавіші саморобки


Саморобну пліт або човен швертбот можна побудувати із звичайних пластикових пляшок від фруктових і мінеральних вод ємністю від 1,5 до 2 літрів. На ньому добре навчатися керуванню і веслування у спокійній воді, спуску за течією річки, плавання під вітрилом...


Саморобну пліт або човен швертбот можна побудувати із звичайних пластикових пляшок від фруктових і мінеральних вод ємністю від 1,5 до 2 літрів. На ньому добре навчатися керуванню і веслування у спокійній воді, спуску за течією річки, плавання під вітрилом...Пляшки для плоту можна брати різні по довжині, але однакові по діаметру. Кількість їх підраховують за законом Архімеда, виходячи з ваги пасажирів і вантажу, який візьмете в плавання. Якщо ви важите 50 кг, знадобиться 25 пляшок місткістю 2 л і ще стільки ж для вантажу і ваги конструкції судна. Все, стало бути, 50. Це кількість множиться на кількість пасажирів.З двох полотен зшиваємо корпус плота. Згодиться будь-яка прогумована тканина - дитяча клейонка (продається в аптеці), старий плащ типу болонья, тканина "сріблянка", військовий плащ-намет. Зійде і промазанный гумовим клеєм простий брезент або плащова тканина. Полотна прошивають паралельними швами з відстанню між ними,що дорівнює половині довжини кола пляшки (див. рис.). Ці труби-оболонки і заряджають пляшками в шаховому порядку для жорсткості конструкції - А щоб вона була ще міцніше, використовують пляшки різної довжини, розташовуючи їх у сусідніх смугах горлечком до горла. Потім наглухо зашнуровывают оболонку мотузкою через отвори на краях полотен. Мотузка затягується тканиною на носі і кормі плота, закріплюючи пляшки всередині оболонки.Звичайно, попередньо треба перевірити на герметичність пляшки, опустивши їх на добу з загорнутою пробкою в бочку або ванну і придавивши вантажем. Якщо вода надходить всередину, треба намазати горлечко гумовим клеєм, закрутити пробку знову і ще раз занурити у воду на добу.Зробивши оболонку, необхідно надати жорсткість конструкції за допомогою каркаса, зібраного зі старих лижних палиць, алюмінієвих трубок, дерев'яних рейок або частин розкладачки (див. рис.1).



Рис.1. Схема складання човна з пластикових пляшок.Для кожного типу каркасу треба зробити розгорнуту проекцію оболонки та в місцях згину пришити стрічки з отворами для шнурівки. При складанні заважають пляшки видаліть.На плоту можна спорудити найпростіший прямий або бермудський парус, поставити швертцы і кермо.Швидкість плота за рахунок гідравлічного опору буде, звичайно, невеликий. Быстроходнее човен, корпус якої обтягнутий оболонкою, зарядженої пляшками. На неї також ставиться бермудський парус, швертцы, кермо.За рахунок зменшення змочується поверхні швидкість у човна, природно, збільшиться, а завдяки кілю - вдасться уникнути і дрейфу від вітру.Баллер керма, румпель і перо роблять згідно малюнку. Швертцы зміцнюють на поперечною планкою. Підйом пера керма і швертцов здійснюється вручну з допомогою мотузяних тросів, пропущених через блоки, на роль яких цілком зійдуть котушки з-під ниток. Осі обертання швертцов і пера керма зробіть із латунної або мідної дроту.Центр щогли треба розташувати ближче до носа відносно геометричного центру човна, а рейку з обертовими на ній швертцами між п'ятою щогли і геометричним центром ближче до щогли. Оптимальне їхнє становище при ходових випробуваннях знайдете, зміщуючи поперечну планку з швертцами вздовж киплячи човна.


М. ДимівЛівша 1995 04



Додати коментар
Ім'я:*
Коментар:
Введіть код: *